Influencer marketing: známá osobnost jako ambasador restaurace = efektivní lákadlo hostů v těžkých časech

  • Influencers

Influencer marketing: známá osobnost jako ambasador restaurace = efektivní lákadlo hostů v těžkých časech

Publikováno 26/04/2022

Tím, že vystoupíte ze svých vlastních komunikačních kanálů, můžete oslovit nové publikum. Takto funguje influencer marketing; využívá spolupráce s osobou, jejíž osobní značka oslovuje široké publikum, které je zajímavé z obchodního hlediska restauratéra.

Sítě, které se nejčastěji používá v influencer marketingu jsou sociální média. Správně sladěné kanály umožňují rychlou akci a přímou interakci s publikem. Propagace na profilu influencera může mít podobu reklamního banneru nebo článku, ale může to být také hra, která by silně zaujala potenciální hosty.

Vzhledem k tomu, že sociální sítě již používá 58,4% světové populace (Digital 2022: Global Overview Report), uživatelé vyhledávají informace o produktech a značkách atd. Na Instagramu, Twitteru, LinkedInu nebo Redditu a nejnovější zprávy na Facebooku nebo Tik Toku (GlobalWebIndex). Tyto statistiky ukazují, že influencer marketing má nejen obrovský potenciál, ale také velmi širokou škálu možností. Přihoďte nějaké out-of-the-box myšlení a odvážné nápady a ovlivňovací kampaně mohou opravdu pomoci místu vyniknout a upoutat pozornost nových hostů.

Influencer marketing s rozpočtem

První myšlenkou při vytváření konceptu kampaně je pozvat kulinářské recenzenty a lidi, kteří vedou gastroturistiku nebo kulinářské profily. To však není jediná možnost. Koneckonců, ne všichni návštěvníci restaurací jsou gurmáni. Mohlo by být dobrým nápadem pracovat s influencery životního stylu nebo místními průvodci, kteří vybudovali loajální komunitu obyvatel.

Chcete-li dosáhnout svého cíle budování obrazu značky, nemusíte začínat s nejoblíbenějšími tvůrci. Stále více gastronomických značek, zejména místních, např. restaurací, spolupracuje s mikro influencery. Jsou to lidé, jejichž sledující se počítají v tisících, ne v desítkách nebo stovkách tisíc, oproti nim jsou tito mikro influenceři velmi oddaní. Propagační aktivity na takovém profilu pravděpodobně nepřinesou velkolepý dosah, ale existuje velká šance, že účinně přesvědčí cílové publikum, aby navštívilo vaši restauraci.

Hvězda na vlastní obloze restaurace

Mnoho lidí by si chtělo vychutnat večeři připravenou mistrem kuchařem. Skvělým příkladem jsou členové kulinářského týmu slavné restaurace Noma v Kodani. Mnozí z nich udržují své profily na sociálních médiích, např. Mirek Anderson, Mette Søberg nebo Kenneth Foong. Předvádějí svou práci a lásku k vaření tisícům sledijících a zároveň zvou hosty k návštěvě restaurace.

Známý šéfkuchař nebo šéfkuchařka má velký potenciál být využit v marketingových aktivitách. Kromě vlastních komunikačních kanálů restaurace může být obsah distribuován také, např. na instagramovém profilu influencera- Kromě propagace restaurace na sociálních sítích nebo v televizi.

Toto menu vám přinesl...

Existuje jen málo influencerů a kuchařů, ale svět zná poměrně málo osobností, které skutečně dobře vaří. Mohou být pozváni na hostování, aby společně vytvořili sezónní menu nebo speciální pokrm, jako v případě restaurace Lava Burger v Katovicích (Polsko), která nabízí svým hostům sendvič vyrobený podle receptu místního kulinářského kritika Marcina Cerana (Pojedzone). Kromě toho byla akce spojena s charitativní akcí; část výtěžku z prodeje unikátního pokrmu bude věnována na pomoc obětem války na Ukrajině. Taková komunikace vzbuzuje zvědavost hostů a ochotu podílet se na ušlechtilé iniciativě.

Podle principu nepřístupnosti, pokud je něco těžké najít nebo přístupné pouze omezené skupině lidí, stává se to žádoucím. Každý den influencer ovlivňuje své sledující přes obrazovky telefonů. Nemohou s nimi sice komunikovat tváří v tvář, mluvit s nimi nebo ochutnat jejich pokrmy, takže nabídnout jim menu vytvořené někým, koho tolik obdivují, je jedinečný zážitek. Časově omezená nabídka vyzkoušet pokrmy, které by jinak pravděpodobně neměli možnost ochutnat, povzbudí jejich představivost a zapojí je nestandardním způsobem.

Buďte naším hostem, otestujte naše služby!

Další možnou formou spolupráce s influencery je pozvánka na večeři, vytvoření fotek nebo video reportáže, která bude zveřejněna na sociálních sítích. V tomto typu kampaně speciální host sdílí své dojmy z restaurace na svých kanálech, popisuje nabídku a často ukazuje interiér restaurace. V závislosti na tom, jak velká a angažovaná je komunita, může být korporace vyměněna nebo zaplacena. Mnoho restaurací také pořádá večeře pro vybrané influencery, ochutnat nové menu a setkat se s dalšími influencery.

Příkladem takové kampaně jsou večeře pro ambasadory festivalů Restaurant Week po celém světě. Vybraní influenceři jsou zváni na předpremiérové večeře s festivalovým menu, které je prezentováno jejich publiku. To propaguje Restaurant Week - nabízí divákům cenné recenze, které jim pomohou vybrat místo konání.

V tomto typu spolupráce je důležité, aby se obsah publikovaný influencery nelišil stylem a kvalitou od toho, který denně sdílejí; autenticita je zde kritická. Influencer by měl mít možnost ukázat zážitek z restaurace svým vlastním jedinečným způsobem, který osloví publikum. Podívejte se, jak to James Thompson dělá na svém instagramovém profilu Food Feels.

Budování vztahu s publikem

Prezentace místa konání je důležitá, ale ne méně než efektivní zapojení publika. Obsah je určen k tomu, aby je povzbudil k návštěvě restaurace, ale neexistuje žádná zlatá metoda, která by byla 100% účinná. Pokuste se najít ten správný pro vás experimentováním! Pákovým efektem by mohla být aura tajemství, cenové dostupnosti nebo povzbuzení ke sdílení dojmů publika z návštěvy.

Příkladem takové kampaně je soutěž organizovaná na profilu influencera. Sledující dostanou úkol a pak těch několik, co předloží nejlepší výsledky, obdrží jako odměnu poukázku do restaurace. Taková online zábava nejen vyvolává pozitivní emoce, ale také zvyšuje celou kampaň díky počtu reakcí, jako v případě mikro-ovlivňovatelky Wai Chen a její soutěže s kavárnou Yafa v kanadském Winnipegu.

Osobní značka, která prodává

Fanoušci televizních celebrit, jako je Jamie Oliver, dychtivě navštěvují restaurace podepsané jejich jmény. Ačkoli celebrita nemusí být nutně influencerem, mechanismus funguje podobně. Pokud se nám líbí osoba nebo značka, chceme s nimi být v pravidelném kontaktu. To je důvod, proč si zákazníci dychtivě vybírají místo, které vlastní jeden z jejich oblíbených influencerů. Restaurace poskytuje influencerovi přístup k širokému publiku, které lze použít v marketingové komunikaci, stejně jako vysoké uznání osobní značky majitele.

Rivalita sociálních sítí o pozornost publika se zvyšuje. Počet autorů a množství obsahu roste, ale množství času zůstává stejné. Chcete-li zapojit publikum do interakcí se značkou na profilu influencera, musí restaurace jednat ihned po startu. Kreativní forma spolupráce v kombinaci s atraktivním obsahem může pomoci oslovit širší publikum a povzbudit je k jednání. Jaká je "výhra" pro sledující? Je váš návrh natolik zajímavý nebo jedinečný, aby je zvedl ze židle? Než začnete jednat, zvažte, čí je hlas, který přesvědčí vaše hosty a co hlásá.

 

Zdroje:

https://www.gwi.com/reports/social

https://www.facebook.com/photo?fbid=381168830675811&set=a.199104248882271

https://www.instagram.com/p/CT2zaa0MeY3/

https://datareportal.com/reports/digital-2022-global-overview-report