Které trendy HoReCa do roku 2021 určí budoucnost průmyslu?

  • Chef2

Které trendy HoReCa do roku 2021 určí budoucnost průmyslu?

Publikováno 06/09/2021

Trendy nejsou vždy vševědoucí, některé mizí tak rychle, jak se objevují. Na druhou stranu ty, které vznikly během pandemie, s námi určitě zůstanou déle. Změny pro sektor HoReCa nejsou ničím novým, toto odvětví se neustále mění, přizpůsobuje se potřebám spotřebitele. Rok 2020 byl však rokem, kdy staré vzorce ztratily smysl, ale schopnost zvládat krize a rychle reagovat na změny nikdy nebyla tak užitečná. V tomto článku se podíváme na ty gastronomické trendy, které mohou rozhodně změnit tvář HoReCa segmentu.

Trendy jsou často reakcí na vznikající obchodní výzvy. Sektor restaurací vždy zápasil se dvěma klíčovými výzvami - náborem zaměstnanců a školením a pak vysokými náklady. K tomu se přidává stále rostoucí konkurence v tomto odvětví.

Kromě toho se mění potřeby spotřebitelů. Zde nemůžeme nezmínit mileniály. Popis generací ze sociologického hlediska se v článcích, jako je tento, objevuje z nějakého důvodu. Znalost společných prvků postojů a hierarchie hodnot jednotlivých sociálních skupin je nesmírně důležitá při definování potřeb zákazníků. Mileniálové - narození v letech 1980 až 1996 - jsou v současné době nejpočetnější skupinou spotřebitelů. Ještě větší než Generace X - u nás tzv. Husákovy děti (nar. 1975-1980).

Round Table

Způsob, jakým Mileniálové utrácejí své peníze, bude formovat restaurační průmysl po mnoho dalších let. Jsou oddaní všemu digitálnímu. Vyžadují personalizaci, pohodlí, transparentnost, zdravé možnosti a velkou dávku znalostí. Čekání navíc pro Mileniály nepřichází v úvahu, chtějí všechno teď hned. Mají rádi mít na výběr a transparentní nabídku, většina z nich si nejprve ověří všechny profily sociálních médií, než se vydá na konkrétní místo. Pokud jsou ve svém městě - buď chodí do osvědčených restaurací, nebo se spoléhají na doporučení svých přátel. V cizím městě spoléhají na online recenze. Místo TripAdvisoru kontrolují Instagram a Facebook. Mileniálové chtějí objednávat online, vybírat z mnoha zdravých, ekologických, dobře připravených jídel, nejlépe s možností rozvozu domů. Celý proces musí být zážitek bez námahy: čím méně kroků je třeba udělat, tím lépe.[1]

Dobrou zprávou je, že technologie je nyní připravena čelit výzvám měnícího se trhu a pomoci odvětví reagovat na rostoucí poptávku. Pojďme se tedy podívat na hlavní trendy HoReCa do roku 2021.

Vzestup tzv. Ghost Kitchen

Rozvoz posílil svou pozici v roce 2020 a jen tak brzy nezmizí. Hnací silou růstu rozvozů je vývoj externích agregátorů pro dodávky jako UberEats, Glovo, Dámejídlo, Wolt. V současné době kuchyně opět vaří pro zákazníky, kteří jedí v restauracích, ale počet objednávek na rozvoz domů se vůbec nesnížil. Rostoucí poptávka vytváří další tlak na pracovníky, výrobu a dodací lhůty. Koncept Ghost Kitchen přijde vhod. Jedná se o výrobní kuchyně, které připravují jídla výhradně pro rozvoz domů. Jsou také známé jako cloudová kuchyně a Dark kitchen.

Jaký je nový obchodní model založený na typu Ghost Kitchen? Existuje mnoho řešení. Některé restaurace kombinují zdroje a nabídky a vytvářejí komplexní model této kuchyně, zatímco jiné dávají přednost vaření ve vlastní restauraci. Někdo si doručení zajišťuje sám a někdo používá agregátory. Některé jsou zadávány externě a některé fungují pod vlastní značkou.

Koncept Ghost Kitchen umožňuje efektivní a flexibilní obchodní řízení. Restaurace může sloužit hostům v prostorách na místě, stejně jako provádět objednávky s doručením domů - ne nutně ze stejné adresy areálu. Samostatná kuchyně odlehčuje produkci pro objednávky na místě a umožňuje nastavit pracovní postup specificky zaměřený na doručování domů. Dark Kitchen pomáhá restauracím maximalizovat příjmy z rozvozu domů, aniž by to ohrozilo zážitek hostů, kteří se přijdou najíst do areálu.

Aplikace na všechno

Hosté hledají více než jen skvělé služby. Očekávají jedinečné zacházení a pozitivní zážitek v každé fázi kontaktu s restaurací. Představte si dokonalý svět, kde přesně víme, co by si každý host chtěl v danou chvíli objednat. Byli byste schopni naplánovat zásobení správným množstvím čerstvých produktů a nápojů a naplánovat počet zaměstnanců na směnu. Mnoho restaurací již používá technologie, které shromažďují data, jako je online objednávání, ePOS - koncept minimalizace odpadu a maximalizace efektivity již není vzdáleným snem. Před pěti lety mělo jen málo restaurací jednoduchou zákaznickou základnu.

Dnešní smartphone už dávno přestal fungovat jen jako telefon, je to zlatý důl informací, na které se vždy obrátíme, když máme otázku. Podobně v podnikání - data a jejich analýza jsou klíčem k úspěchu, aby bylo možné rychle reagovat na potřeby zákazníků, personalizovat nabídku a moudře spravovat zdroje.

Full Place

Další rozvoj rychlých neformálních restaurací

Rychle neformální restaurace jsou v posledních letech na špici a budou se tam držet i v roce 2021.[2] Jsou cenově dostupné, pohodlné a módní. Jedná se o kombinaci rychlého občerstvení a vysoce kvalitních restauračních jídel s plným servisem. Někdy to je vše, co chceme: sednout si, jíst zdravé jídlo v příjemném prostředí a být včas doma, abyste dokoukali poslední dvě epizody vašeho oblíbeného seriálu na Netflixu.

Nabídka rozvozu domů není cizí ani burgrárnám a grill barům. Zákazníci vědí, co mohou očekávat, a bude to tak dobré jako vždy a dodáno v krátké době. Úplné porozumění tomu, co zákazníci očekávají, bylo od samého začátku tajemstvím úspěchu tohoto typu restaurací.

Předtucha a intuice jsou jedna věc, ale jsou to tvrdá data, která pomáhají přeměnit restaurace na silné podniky s více pobočkami. Dalším důvodem, proč se tyto restaurace stále rozšiřují, je to, že používají krátké sezónní menu. Taková nabídka menu s omezeným počtem možností umožňuje lepší plánování spotřeby čerstvých surovin a minimalizaci plýtvání. To zase pomáhá snižovat náklady a zvyšovat kvalitu služeb. Rovněž usnadňuje standardizaci provozních procesů provozu. To je zvláště nutné, pokud plánujete otevřít více než jednu restauraci.

 

Technologie místo zaměstnance

Spyce Restaurant

Průmysl HoReCa, jako žádný jiný, pocítil důsledky pandemie v podobě nedostatku pracovních sil. Najít schopného profesionála před rokem 2020 byla výzva, dnes je to zázrak. Zde také pomocnou ruku podává technologie. Zdá se, že milovaný Thermomix byl jen špičkou ledovce. Automatizace vstoupila do pracovního prostoru kuchyně a zdá se, že odvádí velmi dobrou práci. Na druhém konci světa jsou plně automatické kuchyně. Příkladem je restaurace Spyce v Bostonu, která najímá pouze... 1 osobu! Michael Farid, absolvent MIT, v rozhovoru pro Business Insider [3] hovoří o tom, jak to funguje. "Pokrmy si můžete objednat v elektronickém kiosku Spyce, který nabízí vegetariánské, veganské a bezlepkové mísy. Vybírat můžete ze 7 možností s možností personalizace. Platí se v automatu a v tuto chvíli začnou kuchyňští roboti zpracovávat objednávku. "Jediným člověkem, který pracuje ve Spyce, je" garde manažer ", který přichází pouze v konkrétních případech personalizace pokrmu. Spyce zaručuje, že vaše jídlo bude doručeno do tří minut nebo méně po zadání objednávky v kiosku. Zdá se, že jde o krok, který může v nadcházejícím čase zásadně změnit fungování restaurace. Zrychlení procesů, snadné stravování, lepší sčitatelnost surovin a mnoho dalších superlativů. Nabízí se jedna otázka - nahradí nás roboti? Ne nutně. Lidé jsou jedineční, mají ve svých rukou více chytrosti, mohou dělat nesystémové a kreativní věci. Na druhou stranu nikdo nemá rád nudné, opakující se věci. Zde mohou roboti pomoci.