Gen Z budou první, kdo vyplní restaurace po úplném rozvolnění. Seznamte se s 10 trendy Gen Z!

  • friends

Gen Z budou první, kdo vyplní restaurace po úplném rozvolnění. Seznamte se s 10 trendy Gen Z!

Publikováno 26/05/2021

Tento článek pojednává o 10 trendech Generace Z, která vašemu podnikání v oblasti stravovacích služeb pomohou využít potřeb pro mladší generace. Gen Z, často označováni jako přirozená digitální generace, co vyrostli s online způsobem života a kromě mnoha dalších faktorů to ovlivnilo i jejich způsob života a focení a sdílení pokrmů, které se rozhodli jíst. I když může být obtížné vyvodit příliš mnoho závěrů o tom, jak lze srovnávat věkové skupiny, protože s přibývajícím věkem se mnoho postojů obvykle mění, vybrali jsme některé z klíčových trendů, které se v posledních letech mezi spotřebiteli vyvíjejí.

Kdo jsou Gen Z?

Zhruba definováni jako ti, kteří se narodili v letech 1997-2012, generace Z následuje po Mileniálech (1981-1996) a v současné době jsou ve věku mezi 8 a 24 lety.

TikTok trend

gen z 1

Obecně lze říci, že denní doba sledování online obrazovky se zvyšuje s dalšími generacemi. Mladší lidé také s větší pravděpodobností připouštějí, že jejich nákupy a chování jsou ovlivněny tím, co vidí online, ať už prostřednictvím sociálních sítí nebo jiných forem obsahu. U Generace Z je také pravděpodobnější, že budou také sami tvůrci obsahu, spíše, než aby své zařízení používali jen k prohlížení obsahu online. U této skupiny také pravděpodobnější, že komunikuje a sdílí obsah online.

Růst Tiktoku byl v posledních několika letech obrovský a nebylo to vidět nikde jinde než ve světě potravin, kde se recepty uživatelů pravidelně stávají virálními. Vzhledem k tomu, že platforma je založena na rychlých videích, často s komentářem (spíše než s obrázky a textem), tak se to jasně hodí k určitým stylům pokrmů, které na videu vypadají lákavě nebo zábavně - pomyslete na našlehanou kávu, tortilla wrap nebo těstoviny se sýrem feta.

Klíčovým faktorem, který mají všechna nejpopulárnější videa společný, je nějaká jednoduchá akce, kterou je dobré sledovat - jako míchání, skládání, sypání nebo nalévání. Chcete-li získat popularitu pro nový pokrm online, zvažte vytvoření nějakého obsahu (nebo získání pomoci od influencerů), který zahrnuje fyzické akce, jako jsou právě tyto zmíněné výše.

Rostlinná strava

2 Plant Based

Poprvé zaznamenáno ve vysokém měřítku u Mileniálů jsou pokrmy založené na rostlinném základu. Stále oblíbenější u mladších generací a stále častěji jsou považována za normu při jídle venku nebo doma. Pandemie pouze urychlila trend mezi spotřebiteli kupovat potraviny, které jsou jak zdravější, tak také ekologicky udržitelné a vyhýbání se živočišným produktům je považováno za klíčový způsob, jak dosáhnout obou těchto cílů. Je pravděpodobné, že flexitariánská strava, při které se hosté při určitých příležitostech rozhodnou volit pokrmy bez masa, se v následujících letech stane populárnější.

Klíčovým výsledkem pro restaurace je, že mladší lidé nevidí veganské jídlo jen pro vegany, a proto očekávají, že v nabídce uvidí pokrmy z rostlinných surovin, ať se je rozhodnou konzumovat kdekoliv. Pro úspěch v budoucnosti bude pravděpodobně zásadní začlenit do menu položky, které se používají jako alternativy k mléčným výrobkům a masu a také pokrmy, které jsou založené na rostlinné bázi než na živočišných produktech.

Blahodárné účinky

3 Wholesome

Zatímco data ukazují, že Gen Z ve srovnání se staršími generacemi nejí zvlášť zdravou stravu, je to pravděpodobně způsobeno tím, že jsou mladší a mají větší pravděpodobnost, že budou jíst méně plnohodnotných jídel, ale za to přes celý den a budou brát své zdraví méně vážně. Míra obezity je u nás ve skutečnosti stejná a zůstává stabilní, zatímco ve světě plošně roste, což je pravděpodobně způsobeno daní z cukru a dalšími iniciativami ke snížení spotřeby sladkých lahůdek.

Průzkum americké organizace the American Egg Board naznačuje, že velký počet Gen Z očekává, že jejich jídlo bude obsahovat čerstvé složky a také to, že by mohli být ochotni si připlatit za jídlo, které považovali za zdravější. Tato tendence chtít jíst čistě by mohla dobře tvořit podobný model jako touha vyhnout se při určitých příležitostech masu, takže pro podniky poskytující stravovací služby bude stále důležitější poskytovat zdravější možnosti stravování zákazníkům, kteří si chtějí pochutnat na jídle bez viny, na rozdíl od toho k dalším shovívavějším možnostem.

Stravování venku

4 Eating Out

Podle průzkumu FSA's Food and You je u Gen Z nejpravděpodobnější ze všech generací, že si jídlo vychutnají spíše mimo domov. Lockdown také nepochybně zvýšil touhu mladších generací socializovat se v pohostinství a jakmile se podniky budou moci znovu otevřít, budou prvními nadšenými zákazníky. S mladšími generacemi, u nichž je mnohem menší pravděpodobnost, že budou ovlivněny dopady Covid 19 na zdraví, se zdá pravděpodobné, že to budou Gen Z a Mileniálové, kteří budou první, co zaplní restaurace a hospody po rozvolnění opatření.

Aby se tento potenciální rozmach využil, měly by se podniky poskytující pohostinské služby pokusit zdůraznit sociální aspekty své nabídky prostřednictvím propagací, pokud je to možné a v rámci stále platných omezení. Zvažte například reklamní nabídky jídel pro skupiny nebo jídlo vedle událostí, které za posledních 12 měsíců nebyly možné.

Jídlo s příběhem

5 Story

Dalším dopadem sociálních sítí na to, co lidi láká k jídlu, je vyprávění receptů a historie pokrmů. Při procházení příspěvků jsou často obrázky doprovázeny příběhem, který stojí za inspirací k pokrmu nebo co to znamená pro osobu, která ho vytvořila. I když neexistují žádné důkazy o tom, že zejména Gen Z jsou přitahováni k položkám menu této povahy, jedná se zjevně o rostoucí trend, který bude pravděpodobně pokračovat.

To může být obzvláště účinné při propagaci nových jídel na vašem sociálním kanálu, ale také pomůže vyniknout položkám ve vašem jídelním lístku. Pokud nápad na něco, co podáváte, vycházel z tajného receptu babičky, nebojte se o tom informovat své zákazníky!

Snacking

6 Snacking

Dalším trendem, který je obtížné oddělit od rozdílu v životním stádiu, je sklon ke konzumaci pokrmů v menším měřítku, za to častěji během dne. Takzvané odbývání se tu sendvičem, tu párkem v rohlíku nebo jablkem. Pokrmy, co jsou rychlé na přípravu i konzumaci, ale na dlouho vás nezasytí. To je chování, které se zdá být u Gen Z znatelnější než u předchozích generací. I když to může být proto, že tato věková skupina je kvůli svému současnému věku více "na cestách". Určitě existuje spousta důkazů o tom, že trh s menším výhodným občerstvením obecně roste, stejně jako stánky s jídlem mimo standardní dobu konzumace, jako oběd a večeře a také nabídka celodenní snídaně nebo dezertů.

Zvažte přidání malého občerstvení a dezertů do svého jídelního lístku, abyste mohli zákazníkům dopřát chutnou variantu, když zrovna nemají velký hlad.

Multikulturní

7 Multicultural

Ve stále více kulturně rozmanité společnosti je logické, že se mladí lidé cítí lépe s etnicky rozmanitějšími zkušenostmi a dokonce je očekávají. S každou další generací se kultury stále více mísí, což se promítá i do jídla, samozřejmě, mnoho stravovacích zařízení dosáhlo úspěchu při snoubení prvků z různých kuchyní se vzrušujícími výsledky.

Ve stále globálnějším světě je ještě obtížnější nadchnout dnešní spotřebitele jednoduše nabídkou jídla z Číny nebo Mexika. Zvažte buď kombinaci různých kuchyní, abyste vytvořili pokrmy  fúzi těchto jídel (dá si někdo korejské Tacos?). Nebo nabídněte regionální jídlo, jaké je v konkrétní oblasti země.

Méně alkoholu

8 Alcohol

Zdá se, že několik studií naznačuje, že mladší lidé pijí méně než jejich starší protějšky. Existuje celá řada možných faktorů, od snížení vzájemného tlaku, obav o image online nebo obav o zdraví. Existují určité důkazy, které naznačují, že zájem o nabídky prémiovějších alkoholických nápojů však roste, přičemž popularita koktejlů v posledních letech také stoupá.

Chcete-li svou příští propagací oslovit Gen Z, možná zvažte předvedení rozsahu vaší nabídky nápojů více zaměřené na řemeslné výrobky (malé dárkové lihoviny a piva z minipivovarů) a samozřejmě také zahrnout variantu bez alkoholu.

Nižší výdaje

9 Spend

Mnoho mladých lidí je velmi pesimistických ohledně své ekonomické budoucnosti a zdá se, že se to promítá do pečlivějšího vztahu s jejich postradatelným příjmem. Existují určité důkazy, které naznačují, že se Gen Z snaží ušetřit více a je samozřejmé, že mladší generace budou mít na stravování obvykle méně peněz než starší lidé.

Chcete-li oslovit mladší hosty, zvažte slevy pro studenty nebo propagační akce ve stylu věrnostních karet, které vám poskytnou příležitost získat zákazníky, aniž byste celkově snížili ceny.

Společensky odpovědní

10 Environment

Zdá se, že ve všech věkových skupinách se lidé stále více zajímají o životní prostředí a jeho dopad. To není horší než u mladších členů společnosti, kteří berou tyto úvahy extrémně vážně při rozhodování, s jakým obchodem nebo značkou chtějí komunikovat.

Pro podniky poskytující stravovací služby je důležitější než kdy jindy, používat sociálně odpovědné produkty, které jsou jak environmentálně udržitelné, tak i výhodné pro výrobce. Správná volba a následné zvýraznění ve vašich kanálech vám pomůže získat nové přátele i zákazníky.