Menu roku 2020 lze bezpečně vyhodit do koše. Podívejte se, jak prezentovat svou nabídku v nové pocovidové realitě.

  • Menu 1

Menu roku 2020 lze bezpečně vyhodit do koše. Podívejte se, jak prezentovat svou nabídku v nové pocovidové realitě.

Publikováno 05/08/2021

Už žádné komplikované fráze v nabídce - vepřové masíčko s nadýchanou bramborovou peřinkou je pasé. V dnešní době má být popis pokrmu jasný, čitelný a srozumitelný. Za více než rok pandemie si hosté restaurací zvykli zadávat rychlé a jednoduché online objednávky. Jakmile zákazníci opustí dům za sociálním vyžitím, chtějí co nejvíce zkrátit proces výběru jídla a soustředit se na interakci s přáteli. Aaron Allen, jeden z nejcitovanějších a nejuznávanějších světových odborníků v gastronomii, zdůrazňuje, že v době po pandemii je důležitý popis nabídky bez ovlivňování. Na svém blogu aaronallen.com radí restauratérům, aby zajistili, že všechny položky menu budou pro hosty snadno vyslovitelné a snadno objednatelné. Doporučuje také zkontrolovat, jak se nové menu bude chovat při zabalení, doručení, vyzvednutí a přepravě v autě. Jeho rady jsou podpořeny průmyslovou zprávou National Restaurant Association, která uvádí 6 000 restauratérů a 1 000 klientů, což potvrdilo, že v dnešní době vládne v gastronomii jasné a zjednodušené menu.

Komfortní jídlo, sezónnost, tradice

V rozhovoru pro Realsimple.com, Marc Marrone, šéfkuchař SkinnyFATS v Las Vegas, poukázal na to, že místo surových, velkých jídelních lístků měněných jednou nebo dvakrát ročně, restaurace (včetně jeho vlastní) uvidí více sezónních denních nabídek. Tento globální trend vyplývá z potřeby přizpůsobit se cenovým výkyvům a dostupnosti produktů.

Elizabeth Blau, majitelka Honey Salt v Las Vegas[1], sdílí tento názor: "Namísto soutěží o nalezení nové vzrušující přísady se v roce 2021 kuchaři a restauratéři zaměří na znovuzískání pocitu rovnováhy. Lidé ze všeho nejvíc chtějí trávit čas společně a cítit se bezpečně, "vysvětluje Blau. "Místo aby o sebe zakopli, honili se za novými, vzácnými překážkami, se restaurace k této příležitosti postaví, zajistí blaho svých hostů a poskytnou skutečnou pohostinnost, která jim v těchto mimořádných časech poskytne pocit pohodlí a útulnosti."

Další důležitou změnou v nabídce je trend směrem ke komfortnímu jídlu, tj. tradičním národním jídlům s náznakem nostalgie, přinášejícími příjemné vzpomínky. Jeho návrat do nabídky přímo souvisí s naší nejistotou během mnoha měsíců izolace. Od té doby, co se svět začal točit, jsme hledali chutě spojené s domovem.

V rozhovoru pro realsimple.com Anthony Sobotik[2], spolumajitel společnosti Lick Honest Ice Creams v Austinu v Texasu, uvedl: "Lidé chtějí vše, co je spojuje se životem tak, jak to bylo před prvním lockdownem. Vidíme to na chutích, které si naši zákazníci vybírají: zbožňovaný dezert s vanilkovou polevou uvnitř cihlově črevené barvy - Red Velvet a tradičně křehký dort podávaný během Halloweenu a na Den díkůvzdání v USA a Kanadě, pečený v hlubším pekáčku - Hazel's Pumpkin Pie, jsou populárnější než loni, což odráží pocit pohodlí a nostalgie, který přináší ikonické dětské chutě.

Bez menu na Facebooku si ani neškrtnete

Social Media

Každý restauratér, který přežil pandemii, ví, že zveřejnění nabídky na sociální síti je nutností. Je to hlavně díky síti, že se gastronomii podařilo udržet pozornost stálých zákazníků a budovat vztahy s novými.

Marketing na Facebooku a Instagramu by měl začít před zavedením nových pokrmů do nabídky, aby se zvýšil zájem budoucích zákazníků. Velmi dobře fungují příspěvky s atraktivními "zákulisními" fotografiemi pokrmů, které vysvětlují, jak jsou připraveny, co bylo zdrojem inspirace. Je důležité přidat konkrétní hashtag do příspěvků s novými pokrmy v nabídce a použít jej ve všech budoucích příspěvcích oznamujících změny v nabídce, např. #pripravilijsmeneconoveho. Skvělé je také sdílení jakýchkoli propagačních akcí a slev.

Pokud jde o nabídku zveřejněnou na Facebooku, nejdůležitější je, aby byla napsána čitelným písmem a stručně. Kromě názvu by měla obsahovat základní informace, jako jsou přísady, cenu, informace o alergenech, razítko "vege" - pokud bude vegetariánské a případně také počet kalorií.

Místo číšníka QR kód a digitální menu

Qr Menu

Podle francouzského průmyslového portálu neorestauration.com přes 73 % Francouzů věří, že Covid změnil stravovací návyky. Francouzští kuchaři již přizpůsobují jídelníček novým požadavkům a nevyhnutelně směřují k digitalizaci. Toto má samozřejmě omezit kontakt mezi lidmi, kteří touží po socializaci, ale zas ne na úkor zdraví.

Průzkum firmy TheFork byl proveden po celé Francii mezi 1140 uživateli a 791 restauracemi. Ukazuje, že digitalizace je jedním z nejsilnějších trendů v gastronomii v roce 2021. 64 % dotázaných restauratérů se domnívá, že jim digitální nástroje v době krize pomohly a až 87 % deklaruje, že je bude používat i po skončení krize. Online nabídka je výraznou změnou pro 46 % restauratérů. Kromě online rezervací a plateb považují restauratéři digitální menu za nejúčinnější nástroj k přilákání zákazníka dnešní doby.

Ve Francii byly potřeby restauratérů uspokojeny např. Společností Lyra Group a její platformou Reservation Online. Aplikace umožňuje procházet menu, zadávat objednávky a platit online naskenováním QR kódu umístěného na stole restaurace. TheFork také představil aplikaci pro objednávání a platby přímo u stolu bez kontaktování číšníka.

Podle zprávy, Národní restaurační asociace z roku 2021 si digitální menu vybralo 54 % příležitostného stolování, např. street food nebo tapas zaměření, 50 % luxusních restaurací a 48 % rodinných restaurací se sídlem v USA.

Společnosti jako Bbot, Toast a Presto integrují interní systémy správy objednávek restaurací se zákaznickými službami. Hosté mohou sedět u stolu, naskenovat QR kód nabídky, zadat objednávku a zaplatit za ni, aniž by hovořili s číšníkem. Zážitek však zůstává vázán na interiér restaurace a její atmosféru.

Digitální nabídka má další výhodu: na rozdíl od papírové verze se snadno aktualizuje. To může být velmi užitečné, když často měníte své sezónní výběry, denní menu, podle filozofie nulového odpadu. Když si restaurace nemohou dovolit plýtvat, kuchaři se rozhodnou, co lze z nepoužitých produktů uvařit, a na základě toho vytvoří nabídku na další den.

QR kódy již nahradily tištěné nabídky v mnoha restauracích, včetně baru Compass Distillers v Halifaxu v Novém Skotsku. Pro Grahama Collinse, prezidenta řemeslné palírny, bylo rozhodnutí zřejmé a zákazníci jej uvítali. Majitel se však domnívá, že tato změna není trvalá a že se tištěné nabídky jednoho dne vrátí.

Dalším dobrým příkladem využití digitálních menu a technologií k přilákání zákazníků je restaurace Magical Taste of China v centru Toronta. V nabídce jsou ujgurská nebo čínská halal jídla. Majitelé, Christi Fang a Jiang Zhu, začali ke komunikaci se zákazníky používat WeChat, čínskou verzi WhatsApp. V současné době má jejich kanál, ve kterém aktualizují nabídku a přijímají objednávky, 1000 členů. Majitelé Magical Taste of China se navíc rozhodli udělat dvě verze menu: in-house a takeaway, aby se nabídky přizpůsobily aktuálním potřebám hostů.

Rostliny pomalu, ale jistě, sesazují maso z piedestalu

Roam In Color

Další globální novinkou v nabídce nově vznikajících restaurací je absence masa. Existují dva důvody: za prvé, maso během pandemie vzrostlo na ceně, a za druhé, začali jsme si více uvědomovat vliv na zdraví a planetu. Ne každý je připraven nebo ochoten přejít na čistě rostlinnou dietu, a proto paralelně s vegetariánstvím roste trend flexitarianismu (jednou za čas si dát kvalitní maso).

Podle studie Mezinárodní rady pro informace o potravinách "Pandemie COVID-19 transformuje způsob, jakým nakupujeme, jíme a myslíme na jídlo, podle průzkumu IFIC 2020 Food & Health Survey" 28 % spotřebitelů na celém světě během pandemie jedlo více rostlinných bílkovin.

Ve Francii spotřeba masa klesá už druhý rok za sebou. Podle studie TheFork, která vyzdvihla nové trendy přísad, uvidíme ve francouzské nabídce více cizrny a alternativ živočišných bílkovin. Pokud jde o trend zdravé výživy, můžeme očekávat více alternativ k jednoduchým sacharidům, více koktejlů a nealkoholických nápojů (například koktejl s citronem a šumivou tabletou Samaritána na kocovinu nebo Kombucha) a širší výběr bio pokrmů.

Podobný jev lze pozorovat v Polsku. Varšava je již několik let v popředí veganských a vegetariánských měst a tento trend v důsledku pandemie roste. Gaweł Czajka, majitel restaurace Cały Gaweł v Sopotu, vysvětluje: "Dříve 80 % mé nabídky obsahovalo maso, jak zákazníci očekávali. V současné době vytvářím pokrm, který je ve výchozím nastavením vegetariánský, a přidávám rybu nebo maso. Burgerů a čerstvých ryb se úplně nevzdám, ale zelenina rozhodně stoupá."

Kromě zeleninové kuchyně bude pocovidové menu většinou obsahovat více zdravého jídla a nápojů. Miriam Aniel, ředitelka pro obsah a výzkum společnosti Tastewise říká: "V roce 2021 očekáváme, že spotřebitelé budou toužit po" ručně vybíraných "výživných jídlech. Již koncem roku 2020 jsme viděli zájem klientů o imunizaci potravin a nápojů o 23 % ve srovnání s předchozím rokem a o potraviny a nápoje bohaté na vitamíny a prebiotika o 7 %. " vysvětluje Aniel v rozhovoru pro realsimple.com.

 Quickorder

Pět tipů, jak vylepšit své menu v pocovidové realitě:

  1. Držte se jednoduchosti. Zapomeňte na fantastické popisy v nabídce. Rozhodující je přímá a efektivní komunikace s hostem.
  2. Rozhodněte se pro komfortní jídlo - tradiční regionální jídla spojená s dětstvím a rodinou. Vyberte si lokální produkty.
  3. Nabídka by měla být krátká a sezónní. Musíte se přizpůsobit měnícím se cenám a dostupnosti produktů po druhé vlně pandemie.
  4. V pandemii přikládáme větší důležitost zdravému stravování a vzdalujeme se od masa. Nabídka by měla obsahovat více zdravých veganských a vegetariánských jídel a nealkoholických nápojů.
  5. Digitální nabídka je nyní nutností. Zvažte aktualizaci objednávkového systému vaší restaurace, aby se omezil kontakt mezi personálem restaurace a hosty. Ujistěte se, že je vaše nabídka zveřejněna na Facebooku a je snadno srozumitelná. Ujistěte se, že vaše nabídka vypadá dobře na Instagramu.